Regulamin
REGULAMIN PORTALU SUPERDRUKARZ.PL
§ 1. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania z portalu internetowego www.superdrukarz.pl, zwanego dalej „Portalem”.
2. Właścicielem portalu jest ARR Justyna Sidoruk, Dąbrowica 115, 21-008 Tomaszowice, powiat lubelski, woj. lubelskie, NIP: 7151869082, REGON: 061562207, zwana dalej „Drukarnią”.
3. Informacje o produktach, dostępne na portalu, w szczególności dane dotyczące parametrów technicznych oferowanych produktów, ich ceny oraz opisy nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego.
§ 2. Definicje
Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
1) Kliencie – rozumie się przez to osobę prawną, jednostkę organizacyjną określoną w art. 331 Kodeksu cywilnego, oraz osobę fizyczną, będącą przedsiębiorcą, która korzysta z portalu w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą;
2) Administratorze – rozumie się przez to ARR Justyna Sidoruk, Dąbrowica 115, 21-008 Tomaszowice, powiat lubelski, woj. lubelskie, NIP: 7151869082, REGON: 061562207.
4) dostawcy – rozumie się przez to podmiot za pośrednictwem którego Sprzedawca dokonuje dostawy produktów zakupionych przez Klienta, którym jest firma kurierska.
5) loginie – rozumie się przez to ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych, niezbędny do rejestracji i logowania się na stronie internetowej portalu. Login jest jednocześnie adresem poczty elektronicznej Klienta;
6) haśle – rozumie się przez to ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych, które Klient wpisuje podczas rejestracji na stronie internetowej portalu, które zabezpieczają dostęp do konta Klienta;
7) koncie Klienta – rozumie się przez to indywidualny panel administracyjny, do którego Klient uzyskuje dostęp po dokonaniu rejestracji i zalogowaniu w portalu, za pomocą którego możliwe jest zawarcie umowy sprzedaży;
8) produkcie – rozumie się przez to materiały i usługi poligraficzne, oferowane przez Drukarnię za pośrednictwem Portalu;
9) urządzeniu końcowym – rozumie się przez to komputer, telefon, tablet lub inne urządzenie mające możliwość łączenia się z siecią Internet za pomocą którego użytkownik może korzystać z Portalu;
10) umowa sprzedaży – umowa sprzedaży produktu między Klientem a Drukarnią, zawarta na odległość za pośrednictwem Portalu, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
§ 3. Zasady korzystania z portalu
1. W celu złożenia zamówienia na produkty należy założyć na Portalu konto Klienta.
2. Konto Klienta zakłada się przez prawidłowe wypełnienie formularza rejestracyjnego. Rejestracja na portalu oznacza akceptację regulaminu.
3. Portal przeznaczony jest wyłącznie dla przedsiębiorców w rozumieniu art. 431 Kodeksu cywilnego.
4. Administrator może pozbawić albo ograniczyć Klientowi prawo do korzystania z całości albo części portalu w przypadku naruszenia przez Klienta regulaminu, w szczególności gdy Klient podczas rejestracji podał dane nieaktualne, niedokładne, niezgodne z prawdą, wprowadzając w błąd lub naruszając prawa osób trzecich oraz gdy Klient za pośrednictwem portalu dopuścił się innych zachowań niezgodnych z obowiązującymi przepisami lub z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub naruszając dobra osobiste Drukarni.
5. W przypadku, gdy Klient został pozbawiony prawa korzystania z całości portalu, nie może dokonać ponownej rejestracji bez zgody Administratora.
6. Klient nie może:
1) dostarczać i przekazywać za pośrednictwem portalu treści niezgodnych z obowiązującymi przepisami, w szczególności treści zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich oraz treści propagujących przemoc,
2) korzystać z portalu w sposób zakłócający jego poprawne działanie lub w sposób uciążliwy dla innych Klientów,
3) przesyłać lub zamieszczać na portalu niezamówionej informacji handlowej (spam).
7. Klient zobowiązany jest do korzystania z treści dostępnych w ramach portalu jedynie w zakresie własnego użytku oraz w sposób zgodny z przepisami prawa powszechnie obowiązującego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, przepisami niniejszego regulaminu oraz ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
8. Wszelkie prawa do prowadzenia Portalu, w tym majątkowe prawa autorskie, własności intelektualnej, prawa do nazwy, domeny internetowej, logotypów, wzorów formularzy i innych materiałów znajdujących się na Portalu należą do administratora.
9. Administrator podejmuje działania zmierzające do zapewnienia poprawnego działania Portalu, w zakresie odpowiadającym aktualnej wiedzy technicznej i w razie zgłoszenia nieprawidłowości przez Klientów zobowiązuje się podjąć starania w celu jak najszybszego ich usunięcia.
10. Administrator dołoży wszelkich starań, aby korzystanie z portalu było możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, łączy internetowych i urządzeń mających możliwość łączenia się z siecią Internet. W celu prawidłowego wyświetlania portalu urządzenie końcowe powinno spełniać następujące minimalne wymagania techniczne:
1) przeglądarka internetowa w wersji co najmniej: Internet Explorer 98 Mozilla Firefox 20, Google Chrome 30, Opera 10 lub Safari 4,
2) włączona obsługa plików cookies w przeglądarce internetowej,
3) łącze internetowe o przepustowości co najmniej 1 Mbit/s.
11. Administrator stosuje tryb plików cookies, które podczas korzystania z Portalu zapisywane są na urządzeniu końcowym użytkownika. Pliki cookies zapisywane są w celu poprawnego działania Portalu na urządzeniach końcowych. Użytkownik może wyłączyć mechanizm działania plików cookies w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego, jednak w takim przypadku może spowodować to niepoprawne działanie Portalu.
12. Administrator oświadcza, że korzystanie z publicznej sieci Internet i usług świadczonych drogą elektroniczną może być związane z nieuprawnionym korzystaniem i modyfikowaniem danych użytkownika przez osoby trzecie. Zaleca się stosowanie przez użytkowników, na urządzeniach końcowych, programów antywirusowych i innych chroniących dane osobowe użytkownika oraz nie podawania loginu i hasła do konta Klienta osobom trzecim.
13. Administrator nie pobiera dodatkowych opłat za możliwość komunikowania się z nim. Klient ponosi koszty związane z komunikacją zgodnie z umowami zawartymi z podmiotami trzecimi za możliwość korzystania z określonych form komunikacji na odległość.
14. Mając na uwadze zapewnienie bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach portalu usługami, Administrator podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przesyłanych w sieci Internet przez osoby nieuprawnione.
15. Wszelkie nieprawidłowości związane z użytkowaniem portalu można zgłaszać drogą mailową na adres kontakt@superdrukarz.pl. W przypadku zgłoszenia nieprawidłowości w działaniu portalu należy podać datę wystąpienia nieprawidłowości oraz opisać ją w sposób umożliwiający jej identyfikację.
§ 3. Procedura składania zamówienia
1. Przedmiotem umowy sprzedaży są materiały, usługi poligraficzne oferowane na Portalu, których specyfikację Klient określił podczas składania zamówienia.
2. W celu zawarcia umowy sprzedaży należy, wykorzystując założone konto, złożyć zamówienie dokonując wyboru produktu oraz określić jego specyfikację.
3. W celu złożenia zamówienia należy wykonać czynności zgodnie z wyświetlanymi komunikatami na kolejnych podstronach Portalu, oraz zakończyć ten proces klikając przycisk „Zamów”.
4. Po kliknięciu przycisku „Zamów”, Klient zostaje przekierowany na stronę, na której określa metodę wysłania pliku graficznego, sposób płatności oraz sposób dostawy, a także wskazuje adres na jaki zostanie wysłana przesyłka z zamówionymi produktami.
5. Złożenie zamówienia powoduje wygenerowanie oraz wysłanie wiadomości e-mail na adres wskazany przy rejestracji. Wygenerowaną wiadomość należy traktować jako propozycję zawarcia umowy. Wygenerowana wiadomość e-mail zawiera specyfikację wybraną przez Klienta podczas procesu składania zamówienia i zawiera w szczególności:
1) przedmiot zamówienia;
2) numer zamówienia;
3) łączną cenę zamawianych produktów lub usług;
4) sugerowana metodę płatności;
5) sugerowaną metodę dostawy;
6) adres i termin dostawy.
6. Zamówienie zostanie przekazane do realizacji w momencie zaakceptowania przez Klienta wszystkich przesłanych plików graficznych oraz, w przypadku wybrania metody dokonania płatności przelewem lub z wykorzystaniem zewnętrznego systemu płatności PayU, zaksięgowania płatności za złożone zamówienie na koncie Drukarni.
7. Umowę uważa się za zawartą w momencie przekazania zamówienia do realizacji w sposób określony w ust. 5.
8. Z uwagi na specyfikację zamówionych produktów ściśle określoną przez Klienta, po zawarciu umowy i przekazaniu zamówienia do realizacji Klient nie może odstąpić od umowy i anulować zamówienia.
9. Zamówienie zostanie anulowane i automatycznie usunięte z konta użytkownika, gdy w ciągu 30 dni od złożenia zmówienia zostało nieopłacone.
10. W przypadku złożenia zamówienia i jego opłacenia, gdy Klient nie dokona akceptacji przesłanych plików graficznych, po 30 dniach od zaksięgowania wpłaty na koncie Drukarni, przedstawiciel Drukarni skontaktuje się z Klientem i uzgodni dalszy tryb postępowania.
11. Klient może dokonać płatności przed zaakceptowaniem plików graficznych. W chwili wysyłki zamówienia generowana jest faktura VAT, natomiast przez cały czas realizacji zamówienia dostępna jest faktura proforma.
12. Anulowanie przez Klienta złożonego i opłaconego przelewem zamówienia możliwe jest do momentu akceptacji plików graficznych.
13. W przypadku sytuacji określonej w ust. 11, Klient w ciągu 14 dni roboczych od anulowania zamówienia, otrzyma zwrot poniesionych kosztów pomniejszony o kwotę 34,99 zł brutto, stanowiącą koszty administracyjne poniesione przez Drukarnię w związku z rozpoczęciem i anulowaniem procesu zamówienia.
14. Zamówienia można składać 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Informacje dotyczące godziny akceptacji plików oraz terminy realizacji zamówienia podane są na portalu, odrębnie dla każdego produktu.
§ 4. Dostawa i metody płatności
1. Ceny oferowanych za pośrednictwem portalu produktów lub usług podane są w walucie polskiej i uwzględniają koszty: obsługi realizacji zamówienia, produktu lub usługi, opakowania oraz podatek VAT, chyba że w opisie produktu lub usługi zaznaczono inaczej.
2. Ceny oferowanych za pośrednictwem portalu produktów lub usług nie zawierają kosztów wynikających ze niestandardowych specyfikacji zamówienia, w szczególności opłaty za pobraniem pieniężnym, dopłaty za wskazane godziny dostawy oraz dopłaty w przypadku wysyłki na więcej niż jeden adres.
3. Płatności za zamówienie można dokonać:
1) przelewem bankowym;
2) za pośrednictwem zewnętrznego systemu płatności PayU, w tym: kart debetowych, kredytowych, przedpłaconych, przekazem oraz przelewem online;
4. Dane osobowe Klientów, którzy wybrali sposób zapłaty przez system PayU są przekazywane PayU S.A. z siedziba w Poznaniu (ul. Marcelińska 90, 60-324 Poznań), wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, jako administratora danych osobowych. Drukarnia przekazuje wyłącznie dane niezbędne do realizacji płatności przez system PayU.
5. Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie wynikające z nieterminowego przesyłania danych przez zewnętrzny system płatności.
6. Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktur VAT oraz faktur VAT korygujących drogą elektroniczną (e-faktura). Klient może pobrać e-fakturę z portalu, po zalogowaniu się i wybraniu podstrony „moje konto”, a następnie podstrony „faktury”.
7. Produkty zamówione za pośrednictwem portalu dostarczane są wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania zamówienia.
8. Produkty zmówione za przez Portal dostarczane są za pośrednictwem firm kurierskich.
9. Klient zobowiązany jest do sprawdzenia stanu dostarczonego produktu w obecności pracownika dostawcy, a w przypadku uszkodzenia produktu Klient powinien spisać protokół w obecności pracownika dostawcy i niezwłocznie poinformować o tym Sprzedawcę pocztą elektroniczną: kontakt@superdrukarz.pl lub telefonicznie pod numerem: +48 533 802 203, +48 533 855 755 .
10. Zamówienie jest realizowane w terminie określonym na portalu, odrębnie dla poszczególnych produktów.
11. Klient obowiązany jest do zapoznania się z terminami dostaw określonymi na portalu. Drukarnia czyni starania by realizować zamówienia w terminie określonym na portalu, jednakże zastrzega sobie możliwość opóźnienia w realizacji zamówienia spowodowaną przyczynami zewnętrznymi, w szczególności brakami w dostawie energii elektrycznej, sygnału internetowego, awarią maszyn oraz opóźnieniami po stronie dostawców przesyłek. Za opóźnienie spowodowane przyczyną zewnętrzną Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności, a Klientowi nie przysługuje z tego tytułu odszkodowanie.
§ 5. Pliki graficzne przekazywane do realizacji
1. Drukarnia realizuje zamówienie na podstawie projektu graficznego i według specyfikacji przekazanej przez Klienta. Pliki graficzne dostarczane przez Klienta powinny być przygotowane według wytycznych określonych na portalu.
2. W celu uniknięcia błędów, na portalu zostają udostępnione narzędzia i aplikacje umożliwiające sprawdzenie poprawności przygotowania plików do druku. Korzystanie z udostępnionych na portalu narzędzi i aplikacji jest bezpłatne.
3. W przypadku niezgodności plików graficznych lub innych danych przekazanych przez Klienta z wytycznymi określonymi na portalu, Klient zostanie niezwłocznie poinformowany o tej niezgodności, co oznacza warunkową lub negatywną weryfikację plików graficznych lub innych danych przekazanych przez Klienta.
4. Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za:
1) błędy merytoryczne lub ortograficzne znajdujące się w treści projektu graficznego dostarczonego prze Klienta,
2) zaakceptowane przez Klienta i przekazane do realizacji projekty graficzne błędnie przygotowane do druku, w szczególności zawierające nieprawidłowe zastosowanie warstw oraz zadruk białym kolorem,
3) opóźnienie w realizacji zamówienia spowodowane niedostarczenie przez Klienta danych zgodnych z wytycznymi określonymi na portalu,
4) naruszenie praw autorskich oraz treść materiałów przesłanych przez Klienta.
5. Drukarnia zastrzega prawo do odmowy realizacji zamówienia w przypadku, gdy zamówienie będzie zawierało treści niezgodne z prawem lub naruszające normy obyczajowe.
6. Pliki graficzne przekazane do realizacji przez Klientów usuwane są po upływie 2 miesięcy od ich ostatniego wykorzystania. Inne dane przekazywane Drukarni archiwizowane są bezterminowo.
§ 6. Reklamacje
1. W celu zgłoszenia reklamacji Klient wypełnia formularz reklamacyjny dostępny na podstronie „zamówienie”, w szczegółach konkretnego zamówienia lub podstronie „reklamacje”.
2. Reklamację można złożyć w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania przesyłki przez Klienta. Reklamacje przyjmowane są w dni robocze, do godziny 16.00, w przypadku wpłynięcia reklamacji po godzinie 16.00 uznaje się, że reklamacja została złożona w dniu następnym.
3. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy precyzyjnie określić żądanie oraz dokładnie opisać stwierdzoną wadę.
4. Reklamacje są rozpatrywane w ciągu 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia, z wyjątkiem reklamacji zgłoszonych w dni wolne od pracy, które są rozpatrywane w ciągu 4 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji. W niniejszych terminach zostanie udzielona odpowiedź będąca podstawą dalszego postępowania.
5. W celu zakończenia postępowania reklamacyjnego Klient może zostać poproszony o przesłanie części lub całości zrealizowanego zamówienia. W przypadku, gdy reklamacja będzie wymagała dostarczenia dodatkowej dokumentacji lub wyjaśnień Klienta, Drukarnia wezwie klienta do ich przedstawienia kierując do niego drogą mailową wiadomość określającą elementy wymagające uzupełnienia, które Klient jest obowiązany do przekazania w ciągu 7 dni roboczych. W przypadku nieprzekazania przez Klienta elementów wymagających uzupełnienia w terminie 7 dni roboczych reklamacja zostanie oddalona.
6. Podstawą reklamacji nie jest różnica pomiędzy kolorystyką wydruku, a kolorystyką obrazu wyświetlanego na ekranie monitora lub urządzenia mobilnego. Niniejsza różnica w kolorystyce może wynikać z różnic technologicznych wynikających ze sposobu wyświetlania kolorów na ekranie monitora lub urządzenia mobilnego, a technologią druku, w które wykorzystywana jest przestrzeń barwna CMYK.
7. Drukarnia dokłada wszelkich starań, aby w jak największym stopniu wiernie odwzorować kolory zawarte w projektach dostarczonych przez Klienta. Ze względu na to, iż w procesie druku wykorzystywanych jest wiele maszyn drukujących, pomiędzy którymi istnieją różnice w odwzorowaniu niektórych kolorów, to przy druku tego samego projektu na różnych maszynach mogą wystąpić nieznaczne różnice kolorystyczne. Taka sytuacja może zaistnieć przy wznawianiu projektu do druku. Różnice te nie mogą być podstawą do reklamacji Produktów dostarczonych przez Drukarnię. Uszlachetnienie produktu w postaci folii lub lakieru UV może powodować również widoczną zmianę kolorystyki produktu. Zmiana ta nie może być podstawą do składania reklamacji przez Kontrahenta dotyczącej kolorystyki Produktu.
8. Za nieprawidłowo wykonany złam uznaje się taki, który powoduje zagniecenia papieru, jego zmarszczenia itp., uniemożliwiające poprawne odczytanie treści lub ilustracji. Przy gramaturach powyżej 150 g, dostrzega się zjawisko pękania papieru w miejscu łamania, szczególnie widoczne w miejscach silnie pokrytych farbą drukarską. W celu ograniczenia tego niepożądanego zjawiska, Drukarnia stosuje bigowanie przed procesem falcowania. Drukarnia dopuszcza możliwość rezygnacji z bigowania dla gramatury 170 g, jeśli wyżej wymienione zjawisko nie występuje. W zależności od surowca i grafiki, bigowanie nie zapewnia jednak pełnego zabezpieczenia przed efektem pękania. Spowodowane to jest graniczną wytrzymałością surowca i wada taka nie jest traktowana jako błąd Drukarni.
9. Nieprawidłową warstwą lakieru offsetowego, dyspersyjnego lub UV jest warstwa posiadająca na powierzchni przeznaczonej do lakierowania miejsca niepolakierowane lub łuszczące się i tylko taka wada może stanowić podstawę reklamacji.
10. Materiały we wzorniku papierów offsetowych i materiałów do druku wielkoformatowego Drukarni są podane jako przykładowe i dopuszczalna jest różnica w stosunku do materiałów stosowanych przy realizacji zamówień składanych za pośrednictwem portalu. Różnica ta wynika ze stosowania materiałów dostarczanych przez różnych producentów i mieści się w dopuszczalnej tolerancji gramatur ogólnie przyjętej w poligrafii.
11. Z uwagi na specyfikację maszyn produkcyjnych oraz procesu druku dopuszczalne są następujące odchylenia:
a) przy krojeniu arkusza na pojedyncze użytki: odchylenia od formatu + / - 1 mm
b) przy falcowaniu i bigowaniu: odchylenie złamu od nominalnej linii jego usytuowania + / - 1 mm
c) przy perforacji: odchylenie wykonanej perforacji od nominalnego miejsca jej usytuowania + / - 1 mm
d) przy pasowaniu kolorów kolejno po sobie nadrukowywanych: odchylenie do 0,18 mm
e) różnic ilościowych i jakościowych zamówionego i dostarczonego Klientowi produktu - nie przekraczające + / - 5% ilości zamówionej
f) przy lakierowaniu UV wybiórczym - pasowanie rysunku i warstwy lakieru: odchylenie do 1 mm.
12. Reklamacje są rozpatrywane na podstawie próbek zarchiwizowanych przez Dział Kontroli Jakości. W przypadku trudności w rozpatrzeniu reklamacji Klient może zostać wezwany do zwrotu całości lub części zrealizowanego zamówienia. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji koszty zwrotu zamówienia ponosi Drukarnia.
13. W przypadku reklamacji związanej ze stanem przesyłek kurierskich podstawą reklamacji jest protokół szkody sporządzony wspólnie z kurierem przy odbiorze przesyłki. Drukarnia może nie uwzględnić reklamacji w przypadku braku protokołu szkody.
14. W przypadku uwzględnienia reklamacji Klient może otrzymać rekompensatę nie przekraczającą 100 % wartości zamówienia.
15. Drukarnia ponosi odpowiedzialność wyłącznie za własne działania lub zaniechania. Drukarnia w szczególności nie ponosi odpowiedzialności za działania lub zaniechania osób trzecich, w tym opóźnienia w przekazywaniu środków przez instytucje finansowe oraz przewoźników realizujących dostawę produktów do Klienta.
§ 7. Postanowienia końcowe
1. Sądem właściwym w przypadku sporów pomiędzy Klientem a Drukarnią, wynikających z realizacji zamówień złożonych za pośrednictwem portalu, jest sąd właściwy ze względu na siedzibę Drukarni.
2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2013 r. poz. 1422).